donderdag 8 december 2016

burn-out....

Stilaan zijn we er weer....
Zolang weggeweest....
helemaal ingestort...
veel bleef er niet meer over..

Euh ja, ik ben één van de zoveel die het mag voelen wat een burn-out met een mens doet.
Het is proberen op te staan, veel vallen, botsen, overeind krabbelen...en vooral aanvaarden.
Een moeilijk gevecht aangaan met jezelf...maar vechten gaat niet meer...
'Gewoon' je er bij neerleggen en jezelf tijd geven.
Bij mij heel veel tijd...nu al bijna 9 maanden...
eindelijk voel ik de vermoeidheid uit mijn lichaam trekken...
Ik voel af en toe energie om terug eens iets leuks te doen!

Maar dan is er nog die 'buitenwereld'...want zo voelt het aan..
Daar is een wereld die veel te overweldigend is, die veel te snel draait, die veel verwachtingen heeft...
Een wereld die mij heel klein doet voelen....
en ik stel mij vaak de vraag of ik mij daar ooit nog ik kan begeven....
Ik vraag mij vaak af of ik dat wel wil?

Voel ik dit nu alleen? of zijn er nog mensen die vinden dat alles te snel gaat...dat alles 'te' is...

Een burn-out overkomt je...maar niet zomaar....bij mij had het al een lange weg in mijn lichaam afgelegd.
Blijven doorgaan, voor iedereen het beste willen, jezelf wegcijferen om zo te zoeken naar bevestigingen, alles perfect willen hebben, geen rust vinden,...en ga zomaar door...

Toch ben ik er van overtuigd dat mijn burn-out een redding voor mijzelf zal zijn...
Dat ik er lessen kan uit trekken, andere kijk op het leven,...meer in het nu leven,...

Er zullen nog wel lessen uit voort komen....maar die laat ik op mij afkomen...
Ben benieuwd wat het leven mij nog te bieden heeft...ik laat het op mij af komen..

'We zien wel'...


1 opmerking:

  1. Ik heb sinds kort die diagnose... Nooit had ik verwacht hoe dit aanvoelde. Hoe vermoeidheid zich zo tegen mij kon keren en mijn lijf volop op de rem gaat staan. Verpletterende vermoeidheid die alle inspanningen, zelfs de leuke, een heel bittere nasmaak geeft. Een dag plezier wordt gevolgd door 3-4 dagen bekomen... Ik gooi nu alles in de strijd om hiermee te leren omgaan. Om mijn energie geleidelijk terug te krijgen. Ik probeer mezelf voldoende rust te gunnen, maar ga zooo gemakkelijk nog in het rood zonder het door te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen