vrijdag 13 september 2013

een (ongeveer) zelfontworpen kleedje....

Mijn mama had nog enkele stofjes liggen waar ze niets meer mee kon doen....dus begon het in mijn hoofd te borrelen naar het maken van een nieuwe creatie.
Ik wilde een winterkleedje maken voor Emske.
Een kleedje meer in een ouderwetse stijl.....omdat het daar ook een ideale stof voor is. (wol)
In een boek vond ik een leuk bloesje dat ik kon gebruiken als bovenstukje en onderstuk maakte ik zelf met plooien.
Afwerking gebeurde met een fleurig lintje en de naden werden afgestikt in gouddraad.
En het resultaat......mag er wezen!
Ben er wel fier op!











3 opmerkingen:

  1. Een heel mooi kleedje! Ik krijg direct zin om ook zoiets voor Valentine te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt. De kleur rood staat mooi bij jouw dochter! Ben pas begonnen met rokjes naaien. Hoe krijg jij het blauwe lint zo mooi recht? groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het blauwe lintje geeft een mooi accent op het kleedje.
      Goed vastspelden, langzaam stikken....
      Of je kan het ook eventueel even met de hand met grote steken vast naaien en dan overstikken.

      Verwijderen